Få indblik i hvordan vi har hjulpet – og stadig hjælper – Gardin Lis med at skaffe tusindvis af købsparate leads årligt gennem en toptunet marketing indsats, der går på tværs af (næsten) alle digitale medier.
Vi har hjulpet virksomheder i mange forskellige brancher, størrelser og forfatninger med at bygge en marketing motor, der gør det sjovere at gå på arbejde.
Når du nu alligevel er tvunget til at deltage i den årlige julefrokost med hele den pukkelryggede, så er det fedt med en blærerøvshistorie i baglommen.
Skal vi tage en snak?
Gardinbussen har kørt Danmark tynd efter vi startede vores samarbejde. Men ikke kun pga. os. I høj grad også kunden.
Tre år i streg har vi hjulpet Gardin Lis med at ramme langt over deres lead-budget, trods øget konkurrence og opjusterede targets.
Flere organiske leads og bedre branding har resulteret i flere leads til en lavere gennemsnitlig pris end tidligere år.
Vi elsker Gardin Lis. Og vi tror også de elsker os. Det er i hvert fald følelsen vi får, når vi jævnligt svinger forbi gardinfabrikken.
Gardin Lis havde en klar ambition om at øge antallet af købsparate leads til deres gardinbus fra både privatpersoner og erhverv, og havde lagt et ambitiøst salgsbudget for deres markedsføring.
Dertil havde Lis, Kasper og co. et ønske om at finde et lokalt marketingbureau, som kunne drifte og udvikle alle deres marketingopgaver, og samtidig være tæt på deres forretning og tage styringen med en høj grad af proaktivitet.
Her +4.000 årlige leads senere har vi stadig et tæt og stærkt samarbejde med Gardin Lis.
Sådan hjalp vi Gardin Lis med at opnå deres ambitiøse salgsmål og genvinde deres tro på at digital marketing er federe end lokalaviser.
Gennem brug af Gardin Lis’ egen førstepartsdata til målretning og til at finde lignende personer, har vi skabt en lead-maskine, hvor leads hentes til en ultra lav pris.
Test af forskellige annoncer viste hurtigt, at den bedste performance kom når budskabet var inspiration til nye gardiner fremfor hardcore tilbudssnak.
De bedste resultater kom, da vi fik skabt en rød tråd mellem de enkelte medier – Google, Facebook, Instagram m.fl. – og fik dem til at understøtte hinanden.
I løbet af kun ét år lykkes det os i samarbejde med Gardin Lis, at rive over 4.000 salgsklare leads ind. Modne leads som var klar til at købe gardiner. Det samme skete året efter.
I dag har vi fundet formlen på hvordan vi kontinuerligt kan holde et fast højt indtag af nye henvendelser, og lykkes også gradvist at reducere den pris vi giver pr. lead.
Vi har også hjulpet Gardin Lis med at blive skarpere på at segmentere hvor i landet vi skaffer nye leads, så deres dygtige rådgivere altid har nogle besøg i kalenderen og ikke strander alt for ofte i udkanten af landet på reservetank.
“Vi har aldrig fået så mange salgsklare leads, som vi får efter vi har hevet Lead Company ind til at styre vores marketing. Det er en fornøjelse med en marketingpartner, der er så tæt på vores forretning og forstår den eller i det mindste tør sige det højt, når der er noget de ikke forstår.. Også selvom det kun er 2 af dem der kan lide kaffe.”
Kasper Bilde
Salgsdirektør i Gardin Lis
© 2025 Lead Company